טיפול באומנויות הוא סוג של טיפול המשתמש בתהליך היצירה של הפיכת האמנות לשיפור הבריאות הגופנית, הנפשית והרגשית של האדם.

תהליך היצירה הכרוך בביטוי העצמי של האדם יכול לעזור לאנשים לפתור בעיות, כמו גם לפתח ולנהל את ההתנהגויות והרגשות שלהם, להפחית את לחצים ולשפר את ההערכה העצמית ואת המודעות.
מי שבוחר להיעזר בטיפול באומנויות לא צריך להיות מוכשר או אמן כדי להפיק ממנו תועלת , מטפלים באומנויות עובדים עם המטופלים כשהם נעזרים באומנות כדי להגיע לתהליכי טיפול עמוקים ולכן לתוצרים עצמם אין משמעות הנגזרת מאיכות היצירה.

טיפול באמנות יכול להשיג דברים שונים עבור אנשים שונים. ניתן להשתמש בו לייעוץ על ידי מטפלים, ריפוי, טיפול, שיקום, פסיכותרפיה, ובמובן הרחב של המונח, ניתן להשתמש בו כדי לגעת באני הפנימי באופן שיספק לאדם הבנה עמוקה יותר עצמו.

מטפלים באמנות הם אנשי מקצוע מאומנים הן באמנות והן בטיפול. הם בעלי ידע על ההתפתחות האנושית, תיאוריות פסיכולוגיות, פרקטיקה קלינית, ומסורת רוחנית, רב תרבותית ואמנותית, ומאמינים בפוטנציאל הריפוי של האמנות. הם משתמשים באמנות בטיפול, הערכה ומחקר, ומספקים ייעוץ לאנשי מקצוע. מטפלים באמנות עובדים עם אנשים מכל הגילאים: יחידים, זוגות, משפחות, קבוצות וקהילות. הם מספקים שירותים, באופן אישי וכחלק צוותים קליניים, במוסדות בריאות הנפש, שיקום, מוסדות רפואיים ופלילי; תוכניות להרחבת הקהילה; מרכזי בריאות; בתי ספר; בתי אבות; מבנים ארגוניים; ופרקטיקות עצמאיות.

לסיכום, טיפול באמנות היא השימוש הטיפולי באמנות, במסגרת יחסים מקצועיים, על ידי אנשים שחווים מחלה, טראומה ואתגרים בחיים, ועל ידי אנשים המחפשים התפתחות אישית. באמצעות יצירת אמנות והשתקפות במוצרים ובתהליכים האמנותיים, אנשים יכולים להגביר את המודעות לעצמם ולאחרים, להתמודד עם תסמינים, לחצים ולחוויות טראומטיות; לשפר את היכולות הקוגניטיביות; וליהנות מתענוגות החיים של יצירת אמנות.

כתיבת תגובה