האם הגיע הזמן לקבל קצת עזרה? בחיים אנו נתקלים מידי פעם בקשיים ואתגרים משמעותיים. יש כמה, עם זאת, שיכולים להיות כל כך קשים עד כי זה נראה בלתי אפשרי להמשיך הלאה. בין אם זה מוות של אדם אהוב או רגשות קבועים של חרדה, חשוב לדעת כי עזרה זמינה עבור בעיות אלו.

אבדן

המוות הוא חלק בלתי נמנע בחיים, אבל זה לא עושה את זה יותר קל להתמודד עמו. כל אדם מתמודד באופן שונה באובדן של אדם אהוב, ואפילו חיית מחמד .אבל בגלוי או באופן פרטי הם דרכים נפוצות, אבל הימנעות מההכרה במציאות של אובדן  וברגשות העמוקים הנלווים לכך יכולה להוביל לבעיות ארוכות, מתמשכות.

מתח וחרדה

היבטים מסוימים של החיים הם מלחיצים, ומצבים רבים – מראיון עבודה לבעיות ביחסים – יכול לגרום לך להרגיש חרדה. מתח וחרדה, אם נשארים לא מטופלים לאורך זמן, יכולים להוביל לבידוד חברתי, דיכאון, ועוד שורה של בעיות אחרות.

דכאון

רגשות מציפים של חוסר אונים או חוסר תקווה המופיעים לאורך תקופה ארוכה הם סימנים נפוצים של דיכאון. בעוד רבים מאמינים שאנשים יכולים פשוט "לצאת" מהדיכאון, זה קורה לעתים רחוקות. דיכאון הוא הפרעה נפוצה שבה אנשים מאבדים עניין בדברים, חווים עייפות, חוסר בהנאה מדברים, וחוסר אמונה בעצמם. לעתים קרובות הם מתקשים לשלוט ברגשותיהם השליליים ובביקורת העצמית שאינה פוסקת.

פוביות

פחד גבהים, פחד לצאת מהבית, פחד מקהל, פחד ממקומות סגורים, מכלבים או עכבישים הם פוביות נפוצות, פחדים אלו מגבילים אותנו בהתנהלות היומיומית. חלקם מהפוביות מתגבר במידה ולא מטפלים בהם.  מה שמתחיל כחשש או ביישנות הופך לאט לאט לפוביה המגבילה את החיים בצורה כזאת הפוגעת בהתנהלות היומיומית.

מערכות יחסים במשפחה בזוגיות ובעבודה.

במערכות יחסים, בין אם משפחתיות, אישיות, או הקשורות לעבודה, יש עליות ומורדות. מערכות יחסים יכולות להיות חלק מהדברים הטובים ביותר בחיים, מקור לסיפוק , שיתוף והגשמה עצמית אולם הן גם יכולות להיות מקור של מתח ובעיות. ע כדי תחושה של "פלונטר" ותקיעות.

הרגלים לא בריאים והתמכרויות

כמה הרגלים לא בריאים – כגון עישון, שתייה, שימוש בסמים – משמשים לעתים קרובות כדי להימלט מבעיות בסיסיות גדולות יותר ש"מתחבאות" מתחת לפני השטח. התמכרויות יכולות להופיע  באופנים שונים וכן הרגלים החוזרים על עצמם כהפרעות אכילה, צריכת סמים משני תודעה באופן קבוע, צריכת אלכוהול ובעיות שינה.

הבנת העצמי. בהירות נפשית

הפניה לטיפול יכולה לעזור לך לשפר את ההבנה של עצמך המטפל מקשיב ועוזר לחקירה העצמית ובאמצעות ההבנה הנכונה של איך להקשיב ואילו שאלות לשאול מאפשר לאדם להבין טוב יותר את עצמו. לעתים קרובות, אנשים מוצאים את הפתרונות שלהם רק על ידי שמיעת עצמם מדברים בקול רם בטיפול. זוהי וחוויה יחודית שלא ניתן לקיים באופן מובנה וארוך טווח באותו האופן עם חברים או אנשים קרובים.

הפרעות נפשיות

לפעמים תסמינים מרובים נגרמות על ידי בעיות גדולות יותר. הפרעות נפשיות יכולות להתבטא בכמה דרכים. ולעיתים מרגישים שיש בעיה אבל לא יודעים להגדיר אותה ולטפל בה. הבנת הבעיה ניתנת להשגה באמצעות פניה לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש.

כמה הפרעות נפשיות עם תסמינים משתנים כוללים:

  • הפרעה דו קוטבית
  • הפרעה דכאונית קשה
  • סכיזופרניה
  • הפרעת דחק פוסט טראומטית

ישנן כמובן סיבות נוספות לפנות לטיפול, במידה והן אינן מופיעות המאמר זה. שאל/י שאלי את עצמך – האם ישנה בעיה שמציקה לי לאורך זמן הקשורה לסיפוק העצמי שלי , למשבר שעברתי ולאופן שבו אני מתנהל בחיי ? האם עזרה של אדם חיצוני בעל הכשרה מתאימה תוכל לקדם אותי כדי לעזור ולהתמודד עם בעיה זו ? במידה והתשובה היא חיובית כל מה שנותר הוא לנסות למצוא את המטפל המתאים לבעיה זו.

כתיבת תגובה