אני פוגש הורים לילדים להדרכות הורים בתל אביב בקליניקה פרטית. הדרכות ההורים נעשות בשיחה ולעיתים בשילוב שימוש בכלים וטכניקות בפסיכודרמה לפי הצורך. הדרכת ההורים מאפשרת לכם  להבין ולשפר תהליכים בבית ואם הילדים אשר גורמים לקשיים במשפחה או עם ילדם. ישנם שמקרים שהדרכת הורים מתבצעת במקום טיפול ומפגשים עם הילד וישנם פעמים שהיא מתבצעת בנוסף לטיפול בילד.

במידה והנכם מעוניינים לקבוע פגישת היכרות או לשאול שאלות לגבי הדרכת הורים אתם מוזמנים למלא פרטים ואחזור אליכם.

עוד מידע על הדרכת הורים :

הדרכת ההורים מתקיימת בתכיפות משתנה בהתאם לסיבות שבגללן הגיעו אליי לטיפול כאשר המינימום למפגשים עם ההורים הינו אחת לחודש אולם בד"כ בתכיפות של אחת לשבועיים או שבוע.

הנה מספר שאלות ותשובות נפוצות לגבי הדרכת הורים שהורים שואלים אותי.

"מהי הדרכת הורים ?"

הדרכת הורים היא מפגש שלי עם הורים שילדם מטופל אצלי. בהדרכה עצמה יש אפשרות להתעדכן במה שעובר על הילד בגן או בבית ספר ובבית וללמוד על היחסים שלו עם הקרובים לו מנקודת המבט של ההורים. ההדרכה עצמה היא טיפולית-חינוכית. למה הכוונה? הכוונה שהמפגש עצמו  יכול להיות דומה לטיפול בכך שהוא נוגע במקומות עמוקים הקשורים ליחסים בין ההורה ולילד אבל יש גם שונות מכיון שמדברים על גבולות, על התנהלות עם הילד. אלו אלמנטים חינוכיים יותר המעלים נושאים שהרבה פעמים ההורים אינם מודעים אליהם. מטרתה של 'הדרכת הורים' היא להקנות להורים כללי התנהגות רצויים ,ללמוד דרכים לחינוך ולטיפול בילד ובחלק אחר מהמקרים מקנים להורים דרכי התנהגות רצויות בחייהם שלהם, המשפיעות בעקיפין על התנהגות ילדיהם.

מתי כדאי להיעזר בהדרכת הורים ?

הדרכת הורים עשויה להינתן כתוספת לטיפול פסיכולוגי בילד או בנפרד. כאשר ילד צעיר מגיע לטיפול אישי עקב קשיים רגשיים או חברתיים, מרבית המטפלים ימליצו להורים להשתתף גם בהדרכת הורים במקביל לטיפול, כדי לתמוך ולשפר את ההישגים. כאשר הילד צעיר מדי, מסרב להגיע לטיפול או מפגין בעיות משמעת והתנהגות- הדרכת הורים תתרום גם ללא השתתפות הילד בטיפול.

האם הדרכת ההורים תעזור גם לי ההורה או שזו רק תמיכה בטיפול של ילדי?

הדרכת הורים אינה מחליפה טיפול זוגי או אישי ומתמקדת ביחסים בין ההורים לילד שיפור היחסים ושינוי התנהגותו של הילד לטובה משפיעים לטובה על הרווחה של ההורים .במידה וישנם בעיות שההורים סובלים מהם ללא קשר לטיפול בילד כמו משבר ביחסים או משבר אישי מומלץ לפנות לטיפול אישי או זוגי בנוסף להדרכת ההורים.

מהי תכיפות המפגשים ?

בהתאם למקרה ליכולת וצורך. אבל לכל המעט אחת לחודש. ישנם הורים שמגיעים אחת לשבועיים וכאלו שמגיעים אחת לשבוע. כל מקרה לגופו

"האם הדרכת הורים היא כמו טיפול זוגי ?"

לא. הדרכת הורים מתמקדת בקשר בין ההורים לילד. אולם במהלך הדרכות הורים יכולים לעלות קשיים בזוגיות שאינן קשורים אך ורק לטיפול בילד במידה ואלו קשיים משמעותיים ומהותיים לתפקוד המשפחה אמליץ על טיפול זוגי בנוסף להדרכה אצלי.

האם גם אני וגם אשתי/בעלי צריכים להגיע להדרכת הורים ולמה ?

רצוי ככל שניתן ששני בני הזוג יגיעו. בן זוג שאינו נועד בהדרכת הורים מרגיש הרבה פעמים שהשינויים והחלטות קורים ללא השתתפותו ובשל כך מתקשה להיות חלק מהשינוי בבית.

 

בעצם למה אני צריך לבוא להדרכת ההורים ? אני לא המטופל פה נכון ?

נכון. אבל גם כשיש צורך בטיפול בילד הרי שקשייו של הילד מפעילים את בני המשפחה ויוצרים תגובות והתנהגויות שאינן מטיבות ויכולות להשפיע הן על הילד והן על מערכת הקשרים בתוך המשפחה.

כתיבת תגובה