מיינדפולנס, אחת המילים הנפוצות היום בעולם הטיפול וה well being. אבל מהו בעצם טיפול נפשי מבוסס מיינדפולנס ? ומה ההבדל בינו לבין לקחת סדנת מיינדפולנס  או להשתתף במדיטציה? שמחנו לארח את שנטם דוד זוהר שותף מייסד ומרכז התכנית לפסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס בבר אילן שענה לנו על שאלות אלו ורבות נוספות בפרק הבא. האזנה נעימה.

שמחנו לארח את שנטם דוד זוהר שותף מייסד ומרכז התכנית לפסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס בבר אילן יחד עם מתי ליבליך. שנטם, מטפל באמצעות חשיפה למיינדפולנס  ותרגול תקשורת קשובה.  בעברו לימודים אקדמיים ענפים ומגוונים בישראל, ארצות הברית ואנגליה, ולצידם שנים רבות של תרגול תודעה מבוססי גוף, תרגולי מדיטציה, תנועה אותנטית ועוד, ששיאם תרגול ממושך בהודו.

שאלנו אותו על מה זה טיפול מבוסס מיינדפולנס? ומה קורה שם ? מה הקשר בין זה לבין בודהיזם? מה ההבדל בין זה לבין טיפול אחר? מה המטרות בפניה לטיפול כזה? למה אפשר לצפות? איזה סוגי מטופלים מגיעים? האם הם צריכים להכיר את המיינדפולנס? האם הם צריכים לרצות להיות מתרגלים?

הפודקאסט מופק ע"י אלון ישראלי מטפל בפסיכודרמה M.A מתל אביב ואיתן גילור מילר המטפל באומנויות M.A מאביחיל והוא מוגש כשירות לציבור וללא מטרת רווח. ומתארחים בו מטפלים מוסמכים ומומחים בתחומם. מטפלים בהבעה ויצירה, פסיכולוגים, ופסיכיאטרים על הטיפול שלהם והתובנות שלהם שצברו במהלך השנים. כל זאת בשפה פשוטה המאפשרת גם למי שאינו מטפל מקצועי להחשף לידע המשמעותי ואולי גם להתחיל טיפול בזכות זאת למרות החששות.

נרשמתם כבר לפודקאסט ? תוכלו להקשיב לפרקים קודמים וגם להיות מיודעים לגבי פרקים חדשים מתי שהם יוצאים. אז איך עושים את זה ? קודם כל מורידים אפליקציה לפודקאסטים כמו ספוטיפיי או גוגל פודקאסט או אפל פודקאסט. אחרי ההרשמה אפשר פשוט לחפש "טיפול ישראלי" ולהרשם. ההרשמה והאזנה (תמיד) בחינם