אז מי היה גיבור ילדותכן ? טום סויר ? בילבי ? הארי פוטר ? או אולי ..אולי מישהו א מישהי אחרת שעולה בפעם הראשונה ? האם הבנתן את החיבור שלגם אליו או אליה ומה נשאר איתכם עד היום בחיבור לאותה הדמות ?

הפעם התמקדנו בשיטת טיפול מעולם הטיפול באומנויות שנקראת ביבליותרפיה. זוהי שיטה המתמקדת בטקסטים ובסיפורים או שירים כאמצעי לטיפול.  במפגש המרתק שהיה לנו עם אביגיל אמיר שהיא בבליותרפסיטית ומדריכה בעלת נסיון רב בתחום, שוחחנו על מה מאפיין מפגש ביבליותרפיה. למי הוא מתאים. האם זה טיפול רק לאנשים כותבים? או אוהבי ספר?  ואיך מתקיים מפגש עם מי שטקסטים מאיימים עליו ? ניתחנו שיחות ווטאסאפ, דיברנו על אגדות ילדים ומשמעותן  ואיזו דמות מסיפורי הילדות הולכת איתנו עד היום? (אם תקחו רגע לחשוב על זה תגלו דברים מופלאים) דיברנו גם על כתיבת מכתב לדמות משמעותית בחיים שיש לי איתה נושא לא פתור ,ועל סיפור בשישה חלקים ועוד ועוד.

פרק עשיר

האזנה נעימה

לספוטיפיי :  http://bit.ly/israeli-spotify

לאפל פודקאסט : http://bit.ly/israeli-apple

לגוגל פודקאסט : http://bit.ly/israeli-google

להאזנה ישירה : https://anchor.fm/israelitherapy

הפודקאסט נוצר ע"י אלון ישראלי מטפל בפסיכודרמה מתל אביב ואיתן גילור מטפל באומנויות מאביחיל והוא מוגש כשירות לציבור וללא מטרת רווח. ומתארחים בו מטפלים מוסמכים ומומחים בתחומם. מטפלים בהבעה ויצירה, פסיכולוגים, ופסיכיאטרים על הטיפול שלהם והתובנות שלהם שצברו במהלך השנים. כל זאת בשפה פשוטה המאפשרת גם למי שאינו מטפל מקצועי להחשף לידע המשמעותי.

נרשמתם כבר לפודקאסט ? תוכלו להקשיב לפרקים קודמים וגם להיות מיודעים לגבי פרקים חדשים מתי שהם יוצאים. אז איך עושים את זה ? קודם כל מורידים אפליקציה לפודקאסטים כמו ספוטיפיי או גוגל פודקאסט או אפל פודקאסט. אחרי ההרשמה אפשר פשוט לחפש "טיפול ישראלי" ולהרשם. ההרשמה והאזנה (תמיד) בחינם.