על פי רוב, כל אחד יכול להשתמש באמנות טיפול . בעולם שבו יש שפע של דרכים לתקשר ולהביע את עצמך, טיפול באמנות הוא עוד אחת משיטות הטיפול המקובלות. אחד ההבדלים העיקריים בין טיפול באמנות וסוגים אחרים של טיפול הוא שרוב שיטות הטיפול האחרות מעוררות את השימוש במילים או בשפה כאמצעי תקשורת העיקרי. פעמים רבות, בני האדם אינם מסוגלים להביע את עצמם באופן מלא בתוך טווח מוגבל זה. אחת המעלות של האמנות כטיפול היא היכולת של אדם להביע את רגשותיו דרך כל צורה של אמנות. למרות שיש סוגים אחרים של טיפולים אקספרסיביים (כגון פסיכודרמה), טיפול באמנות ויזואלית כפי שנדון כאן בדרך כלל עושה שימוש בצורות מסורתיות יותר של אמנות … כגון ציור, ציור, צילום, פיסול או מגוון של סוגים אחרים של ביטוי אמנות חזותית .

מה עושה מטפל באמנות?

מטפלים באמנות מתמחים הן בטיפול והן באמנות, והם למדו ושלטו הן בפסיכולוגיה והן בהתפתחות האנושית, לאחר שקיבלו הסמכה לתואר שני (בישראל לרבים מהמטפלים באומנויות אין תואר שני מאחר ולא הייתה דרישה כזאת עד לפני שנים מועטות ולכן לימודים בתחום אצל מוסדות מכובדים לא הקנו תעודה כזאת). מטפלים באמנות מאומנים לעבוד אם סמלים ומטאפורות לא מילוליים המתבטאים לעתים קרובות באמצעות האמנות ובתהליך היצירה, מושגים שבדרך כלל קשה להביע במילים. זה דרך תהליך זה הפרט באמת מתחיל לראות את ההשפעות של תרפיה באמנות ואת התגליות שניתן לעשות.

מתי להעזר בטיפול באומנות?

כמו ברוב הטיפול, אמנות כטיפול משמשת בדרך כלל כטיפול למשהו – בדרך כלל כדרך לשפר את המצב הרגשי או את הרווחה הנפשית. טיפול באמנות אקספרסיבית אינו צריך לשמש רק כטיפול. זה יכול לשמש כדי להקל על מתח או חרדה, או שזה יכול לשמש כמצב של גילוי עצמי. ישנן אוכלוסיות רבות שיכולות להיעזר בטיפול באומנות. לדוגמא לאנשים ורבאליים ורציונאליים ישנם חלקים "חסומים" של רגש או של תחושה של העצמי שיוצאת לאור במגע עם אומנות.

האם צריך כשרון באומנות כדי להיות מטופל באומנות ?

בהחלט לא. אין צורך "לפחד" להביע את עצמך באמצעות אמנות. למרות שזה אולי נראה שונה ולא טבעי בהתחלה, זה בדרך כלל כי בד"כ אנחנו רגילים לתקשר באמצעות שפה. תהליך היצירה יכול להיות אחד ההיבטים הכי מתגמלים. יחד עם מטפל אמנות, נפתח פתח להביע רגשות ותחושות באמצעות יצירה. ולכן בתהליך שנוצר, גםאם לא מיד, נוצרת תחושה של נוחות עם הביטוי החדש של העצמי . אחרי הכל, המטרה היא לא ליצור יצירת מופת אמנות אלא להביע תחושות ורגשות פנימיים באמצעות אומנות.

אמנות: צורה נפלאה של תרפיה

טיפול אמנותי אקספרסיבי הוא השימוש באמנות יצירתית כצורה של טיפול . זה יכול לעזור למישהו לבטא את עצמם, לחקור את הרגשות שלהם, לנהל התמכרויות, ולשפר את ההערכה העצמית שלהם. זה באמת עוזר לילדים עם קשיים התפתחותיים. האם שמתם לב כמה מוזיקה, שרבוט, המהום של שיר ,מרגיע אותך אחרי יום ארוך? משחר האנושות האדם הביע את עצמו באמצעות אומנות. בטיפול באומנויות למטפל מוסמך יכולים לעזור לך לפרש את הרגשות שזורמים לתוך היצירה שלך. מחקרים הוכיחו גם כי צביעה, אפילו כמבוגר, יש יתרונות עצומים. למרבה הצער, צביעה, ציור, ציור, והשמעת מוסיקה היא טאבו מאוד בעולם המבוגרים. מוסיקה, דרמה,אמנות וריקוד הם הביטויים העיקריים עבור מגוון זה של טיפול. טיפול במוזיקה יכול להיות שילוב של כלי נגינה, האזנה למוסיקה ושירה. טיפול במחול משתמש בריקוד ובתנועה.

כתיבת תגובה